TERMENI SI
CONDITII
APLICATIE RECPAU
actualizat la
02.11.2023, 13:50
1. Preambul
Definitiile si/sau explicatiile
cuvintelor si sintagmelor specifice folosite in acesti Termeni si Conditii se
gasesc in Anexa 1 - Definitii.
Cuvintele la
singular includ pluralul, cuvintele la plural includ singularul, cuvintele care
denota genul masculin includ femininul, iar cuvintele care denota genul feminin
includ masculinul.
Potrivit dispozitiilor Ordonantei de
Urgenta a Guvernului privind regimul de detinere al cainilor periculosi si
agresivi nr. 55/2002, referita in
continuare drept OUG 55/2002, Asociatia Chinologica Romana, referita in
continuare drept ACHR, afiliata la Federatia Chinologica Internationala,
referita in continuare drept FCI, este SINGURUL organism din Romania acreditat
sa realizeze serviciul public de evaluare si incadrare in categoriile de caini
periculosi si agresivi, in urma caruia se inregistreaza canii periculosi si
agresivi in Registrul de Evidenta a Cainilor Periculosi, Agresivi si Utilitari,
referit in continuare prin acronimul RECPAU si se elibereaza Adeverintele
aferente catre proprietarii sau detinatorilor temporari de caini care au
solicitat prestarea serviciului.
ACHR presteaza si serviciul de evaluare
si incadrare in categoria cainilor utilitari, in urma caruia se inregistreaza
cainii utilitari in RECPAU si se elibereaza Adeverintele aferente catre
proprietarii sau detinatorilor temporari de caini care au solicitat prestarea
serviciului.
In temeiul Ordonantei Guvernului privind
asociatiile si fundatiile nr. 26/2000, referita in continuare prin acronimul OG
26/2000, ACHR a imputernicit pe membrii sai (asociatii teritoriale si cluburi)
sa presteze in numele sau serviciile de evaluare, incadrare si inregistrare a
cainilor periculosi, a cainilor agresivi si a cainilor utilitari.
Conform Regulamentului general privind
protectia datelor nr. 679/2016, referit in continuare si prin acronimul GDPR,
ACHR pe de o parte si membrii sai pe de de alta parte, actioneaza ca
"Operatori Asociati" in cadrul unui "grup de
intreprinderi", in care ACHR este "intreprinderea care
controleaza", iar membrii ACHR sunt "intreprinderile
afiliate/controlate", in ceea ce priveste prestarea serviciilor de
evaluare, incadrare si inregistrare a cainilor periculosi, a cainilor agresivi
si a cainilor utilitari.
Aplicatia informatica RECPAU, referita in
continuare drept Aplicatia, este un program de calculator in toate formele
acestuia (aplicatie web si pentru dispozitive de comunicare inteligente), in
intelesul dispozitiilor Legii drepturilor de autor nr. 8/1996, referita in
continuare prin acronimul LEGEA 8/1996, ce a fost proiectat, realizat, pus in
functiune si gestionat de catre Proprietar, pentru a permite prelucrarea
(introducere, modificare, stergere, stocare, vizualizare etc.) datelor necesare
prestarii serviciilor de evaluare, incadrare si inregistrare a cainilor
periculosi, a cainilor agresivi si a cainilor utilitari si de emitere a
Adeverintelor aferente, de catre Operatorii Asociati, prin intermediul
Personalului Autorizat propriu, conform Regulamentului ACHR privind cainii
periculosi, cainii agresivi si cainii utilitari disponibil pe site-ul ACHR,
referit in continuare si Regulamentul ACHR si pentru vizualizarea acestor date
de catre Terti.
Fata de cele de mai sus, Proprietarul
actioneaza ca ”Persoana Imputernicita” a Operatorilor Asociati, in intelesul
dat de GDPR, in ceea ce priveste serviciile ce formeaza obiectul contractului
de utilizare a Aplicatiei, referit in continuare drept ”Acord de Utilizare” sau
”Acord”.
Avand in vedere ca pentru Utilizarea
Aplicatiei este necesara si obligatorie incheierea unui Acordului intre
Proprietar, pe de o parte, si fiecare Operator Asociat sau Tert, pe de alta
parte, referiti in continuare drept ”Client”, au fost redactati si supusi
Clientului spre acceptare acesti Termeni si Conditii care, la momentul
acceptarii se transforma in Acord de Utilizare.
2. Partile contractante
Registre Online SRL, cu sediul social in
Romania, jud. Ilfov, com. Chiajna, sat Dudu, str. Salcamilor nr. 20A, avand identificatorul unic european EUID
ROONRC.J23/6377/2021 si cod unic de inregistrare 46855074, telefon
0722.358.392, adresa de email registreonline.ro@gmail.com, referita in
continuare drept „Proprietar" sau ”Furnizor”.
Si
Clientul, cu datele de identificare ce
rezulta din documentele de infiintare si functionare emise de autoritatile
competente, al carui Reprezentant Legal a semnat electronic acesti Termeni si
Conditii.
3. Natura juridica
Acesti Termeni si Conditii reprezinta
oferta ferma de incheiere la distanta, exclusiv prin mijloace electronice, in
conditiile Legii comertului electronic nr. 365/2002, referita in continuare
prin acronimul LEGEA 365/2002, a unui contract de utilizare a unui program de
calculator, respectiv a Aplicatiei.
4. Informarea Clientului
Inainte de incheierea Acordului,
Proprietarul pune la dispozitia Clientului informatiile prezentate mai jos.
Etapele tehnice necesare incheierii
Acordului sunt urmatoarele:
a. Comunicarea de
catre Proprietar catre persoana desemnata de catre Reprezentantul Legal drept
Administrator in Aplicatie (referita in continuare Admin) a Credentialelor de
Acces initiale;
b. Accesarea
link-ului de intrare in Aplicatie de catre Admin
c. Introducerea,
de catre Admin, a Credentialelor de Acces initiale si a codului primit pe
SMS pe numarul de telefon utilizat
pentru autentificare;
d. Lecturarea
acestor Termeni si Conditii de catre Admin, in acea sectiune a Aplicatiei in
care acesti Termeni si Conditii sunt redati,
e. Acceptarea
acestor Termeni si Conditii, in conditiile art. 4 pct. 3 si art. 6 din Legea
nr. 365/2002, de catre Reprezentantul Legal.
Mijloacele tehnice pe care Proprietarul
le pune la dispozitia Clientului pentru identificarea si corectarea erorilor
survenite cu ocazia introducerii datelor constau atat in permiterea accesului
in Aplicatie si corectarea lor de catre Admin, cat si in posibilitatea de a
recupera Credentialele de Acces pierdute/uitate prin accesarea unei pagini din
Aplicatie in care se introduce adresa de email, ori numarul de telefon
utilizate in procesul de autentificare.
Acordul se incheie doar in limba romana.
5. Acceptarea Termenilor si Conditiilor,
incheierea si modificarea Acordului de Utilizare a Aplicatiei
Acceptarea acestor Termeni si Conditii,
se va realiza de catre Admin prin bifarea casutei "Sunt de acord cu
Termenii si Conditiile, Politica de Confidentialitate, Politica de Retur si
Politica de Cookies a Aplicatiei RECPAU" din fereastra de autentificare a
Aplicatiei, urmata de actionarea butonului ”Autentificare”, ceea ce reprezinta
o Semnatura Electronica, in sensul dispozitiilor art. 4 pct. 3 din Legea
semnaturii electronice nr. 455/2001, referita in continuare prin acronimul
LEGEA 455/2001, avand aceeasi valoare juridica cu o semnatura olografa.
Fata de cele de mai sus, Admin-ul este
indemnat sa citeasca cu atentie acesti Termeni si Conditii inainte de a alege
sa ii accepte prin Semnatura Electronica!
Daca Reprezentantul Legal NU este de acord cu acesti Termeni si Conditii,
acesta se va abtine sa aplice Semnatura Electronica pe acesti Termeni si
Conditii si NU va mai accesa Aplicatia.
Pentru evitarea oricaror neclaritati,
acesti Termeni si Conditii, vor fi considerati ca acceptati si in acest mod se
va considera incheiat la distanta, prin mijloace electronice, Acordul de Utilizare al Aplicatiei, la
momentul aplicarii Semnaturii Electronice, fara indeplinirea niciunei alte
formalitati.
De asemenea, pentru evitarea oricaror
altor intepretari si pentru a face dovada continutului sau, acesti Termeni si
Conditii acceptati in conditiile de mai sus, se tranforma din oferta initiala
in continut al Acordului.
In cazul Clientului ACHR, Acordul se
completeaza de drept, fara nicio alta formalitate, cu prevederile Contractului
cadru de utilizare de programe de calculator, incheiat intre Proprietar si
ACHR, referit in continuare drept ”Contractul Cadru”, inclusiv cu modificarile
ulterioare la acesta.
Proprietarul are dreptul de a modifica
unilateral continutul intregului Acord sau doar al unei/unor parti din acesta,
in orice moment.
In acest caz, la primul acces in
Aplicatie ulterior modificarii, Clientul va fi directionat sa isi exprime
acordul sau dezacordul cu privire la modificarile propuse prin aplicarea
Semnaturii Electronice pe Acordul modificat.
Daca NU este de acord cu modificarile
propuse, Clientul are dreptul sa denunte unilateral Acordul, fara a putea fi
obligat la plata de despagubiri si nu va mai avea acces la Aplicatie.
In egala masura, in acest caz, Clientul
NU poate solicita obligarea Proprietarului la plata de despagubiri pentru
incetarea accesului in Aplicatie.
Versiunile Acordului sunt disponibile in
Aplicatie, iar versiunea Acordului aplicabila unei Comenzi este cea in vigoare
la momentul la care s-a plasat Comanda de catre Client.
6. Obiectul Acordului
Fac obiectul prezentului Acord:
a. Furnizarea
gratuita a Serviciului de Acces si Utilizare Non-Exclusiva a Aplicatiei de
catre Client;
b. Furnizarea
contra cost a Serviciului de Prelucrare a DCP si a Altor Date, in vederea
tinerii evidentei si prestarii de catre Client catre Beneficiari a serviciilor
de evaluare, incadrare si inregistrare a cainilor periculosi, a cainilor
agresivi si a cainilor utilitari conform Regulamentului ACHR, inclusiv emiterea
si tiparirea Adeverintelor aferente, in schimbul tarifelor prevazute in Acord,
c. Furnizarea
contra cost a Cursurilor Online de Constientizare a Securitatii Cibernetice, in
cazul in care Clientul opteaza pentru prestarea acestui serviciu.
Avand in vedere ca Clientul este o
persoana juridica, Utilizarea Aplicatiei se va realiza intotdeauna de catre
Personalul Autorizat al acestuia, care actioneaza sub autoritatea si indrumarea
Clientului.
Serviciile ce fac obiectul prezentului
Acord pot fi accesate de pe o serie de interfete precum: aplicatii desktop ce
se instaleaza pe sisteme de operare Windows, Mac si Linux, aplicatii iOS si
Android si web browser.
7. Tarifele
Desi Serviciul de Acces si Utilizare
Non-Exclusiva a Aplicatiei este gratuit, Serviciul de Prelucrare a DCP si a
Altor Date in vederea tinerii evidentei si prestarii de catre Client a
serviciilor de evaluare, incadrare si inregistrare a cainilor periculosi, a
cainilor agresivi si a cainilor utilitari, inclusiv emiterea si tiparirea
Adeverintelor aferente este supus obligatiei de plata prealabila a tarifului in
valoare de 6 eur pentru fiecare Adeverinta in parte.
De asemenea, in cazul in care Clientul
opteaza pentru urmarea Cursurilor Online de Constientizare a Securitatii
Cibernetice organizate de catre Proprietar, tariful pentru urmarea unui astfel
de curs este in valoare de 6 eur.
In cazul in care Proprietarul va deveni
platitor de taxa pe valoarea adaugata, referita in continuare prin acronimul
TVA, atunci la tarifele mentionate mai sus se va adauga TVA.
Tarifele se vor plati in avans (adica la
Comanda initiata dupa introducerea DCP si a Altor date, inainte de emiterea
Adeverintei sau de inceperea Cursului Online de Constientizare a Securitatii
Cibernetice, dupa caz), in echivalent lei, la cursul BNR din ziua Comenzii, la
care se adauga 0,35 puncte procentuale.
Tarifele se vor achita de catre Client
exclusiv prin card bancar, prin introducerea datelor acestui card in sectiunea
destinata platilor.
8. Durata Acordului
Prezentul Acord se incheie pe o perioada
nedeterminata incepand de la data semnarii sale electronice de catre Admin, iar
obligatiile partilor intra in vigoare de la aceasta data.
Cu toate acestea, Utilizarea Aplicatiei
de catre ACHR si fiecare Operator Asociat in parte este conditionata de:
a. Formarea
Initiala si Formarea Continua a Personalului Autorizat in ceea ce priveste
Constientizarea Securitatii Cibernetice, precum si de
b. Instruirea
Initiala si de Instruirea Continua a Personalului Autorizat in ceea ce priveste
Prelucrarea DCP si a Altor Date.
9. Asumarea responsabilitatii utilizarii
Aplicatiei
Prin incheierea Acordului, Admin-ul, in
nume personal si in numele Clientului, isi asuma responsabilitatea si intelege:
a. sa furnizeze
numai informatii corecte si complete in vederea utilizarii Aplicatiei;
b. sa actioneze
cu Buna-credinta si numai in limitele imputernicirii primite de la Clientul in
numele caruia actioneaza;
c. sa pastreze
confidentialitatea Credentialelor de acces si sa nu incredinteze Credentialele
sale de Acces niciunei alte persoane;
d. sa nu permita
in nicio forma (inclusiv din cea mai simpla neglijenta) niciunei alte persoane,
sa utilizeze Aplicatia pe baza Credentialelor de Acces;
e. sa desemneze
Utilizatorii pentru accesul si folosirea Aplicatiei in numele Clientului pe
care il reprezinta si numai in conditiile prevazute in Acord;
f. sa ia toate
masurile necesare pentru a se asigura ca restul Personalul Autorizat va accesa
si utiliza Aplicatia numai sub autoritatea si responsabilitatea sa si a
Clientului pe care il reprezinta;
g. sa nu
utilizeze Aplicatia pentru a reproduce, duplica, copia, vinde, revinde,
distribui, publica sau exploata in niciun interes propriu sau pentru altul (indiferent daca
acest interes este privat sau comercial), software-ul, DCP, Alte Date,
materialele/documentele, ofertele, orice alt continut, produsele sau serviciile
furnizate de catre Proprietar sau continute ori obtinute in/prin intermediul
Aplicatiei, cu exceptia acordului scris prealabil al Proprietarului;
h. sa nu
utilizeze Aplicatia in niciun scop care este ilegal, imoral sau interzis prin
dispozitiile legale comunitare si nationale, prin Acord sau prin oricare
dintre hotararile, deciziile,
dispozitiile si regulamentele FCI sau ACHR,
i. sa nu execute
si sa nu sprijine, direct sau prin interpusi, Atacuri Cibernetice asupra
Aplicatiei.
Pentru buna regula si pentru evitarea
interpretarilor eronate, orice Acces Autorizat si/sau Utilizare a Aplicatiei
prin utilizarea Credentialelor de Acces, se considera realizata chiar de catre
acel Utilizator, care NU poate invoca realizarea Accesului Neautorizat si/sau a
Utilizarii Neautorizate a Aplicatiei de catre o alta persoana, decat daca face
dovada ca aceste Credentiale de Acces au ajuns in posesia acelei persoane fara
a fi fost incredintate de el si fara nici cea mai mica neglijenta din partea
sa.
In cazul Accesului Neautorizat si/sau al
Utilizarii Neautorizate a Aplicatiei in conditiile de mai sus, acea persoana
din cadrul Personalul Autorizat ale carei Credentiale de Acces au fost
incredintate altei persoane sau care au ajuns in posesia altei persoane ca
urmare a celei mai mici neglijente din partea sa, are obligatia sa instiinteze
imediat Proprietarul pentru luarea masurilor care legale, contractuale si de
oportunitate care se impun atat pentru raportarea incidentului la Autoritatea
Competenta, cat si pentru stoparea, limitarea si acoperirea pagubelor cauzate
sau care s-au putea cauza.
Orice incalcare a Acordului de catre
Personalul Autorizat da Proprietarului dreptul sa inceteze Acordului (prin
reziliere unilaterala sau denuntare unilaterala, la libera sa apreciere, fara
niciun termen de conformare sau de preaviz) si sa urmeze toate remediile legale
fata de Client si Personalul Autorizat vinovat, la libera alegere a
Proprietarului, pentru incetarea actelor de incalcare si, daca este cazul,
pentru obligarea la plata despagubirilor cuvenite pentru acoperirea pagubelor
cauzate.
10. Accesarea Aplicatiei, crearea,
dezactivarea si stergerea Contului de Client
Contul de Client si Credentialele de
Acces initiale in Aplicatie sunt create si stabilite numai de catre Proprietar
si vor fi comunicate Admin-ului, prin email sau telefonic.
In acest mod, Proprietarul se asigura ca
Aplicatia NU va avea drept Clienti decat persoanele juridice care pot avea
aceasta calitate in concordanta cu definitia din prezentul Acord.
Admin-ul are dreptul de a accesa pentru
prima data Aplicatia utilizand Credentialele de Acces initiale, dupa bifarea
bifarea casutei "Sunt de acord cu Termenii si Conditiile, Politica de
Confidentialitate, Politica de Retur si Politica de Cookies a Aplicatiei
RECPAU" din fereastra de autentificare a Aplicatiei, urmata de actionarea
butonului ”Autentificare”, incheindu-se in acest mod Acordul.
Dupa accesul initial, Admin-ul va fi
directionat pentru schimbarea parolei initiale, etapa ce trebuie parcursa in
mod obligatoriu si in lipsa careia nu poate fi accesata in continuare
Aplicatia.
De asemenea, Admin-ul va fi directionat
sa completeze/modifice informatiile din Profilul Clientului precum:
a. numar de
telefon (obligatoriu);
b. adresa de
e-mail (obligatoriu);
c. denumire
exacta;
d. adresa
sediului,
e. numele
Reprezentantului Legal.
Din considerente legate de protectia DCP,
Admin-ul va autoriza si va incredinta Credentialele de acces numai catre restul
Personalului Autorizat care face dovada formarii initiale si continue in ceea
ce priveste Constientizarea Securitatii Cibernetice si dovada instruirii
initiale si continue in ceea ce priveste Prelucrarea DCP si a Altor Date,
conform prezentului Acord.
Din aceleasi motive, Admin-ul se va
asigura ca restul Personalului Autorizat foloseste Aplicatia si ca prelucreaza
DCP, in interiorul sau in afara Aplicatiei, doar la solicitarea si sub stricta
supraveghere a sa si a Clientului pe care il reprezinta.
Ulterior finalizarii accesarii initiale,
logarea in Aplicatie, atat in varianta accesata de pe platforma online, cat si
in varianta accesata de pe un dispozitiv inteligent pe mobil, se va face numai
prin utilizarea Credentialelor de Acces.
IMPORTANT! Proprietarul poate
modifica oricand categoriile de date solicitate pentru accesarea unui Cont de
Client, daca astfel de modificari sunt necesare din motive de securitate, de
imbunatatire a operatiunilor sau sunt dictate de o obligatie legala.
Dezactivarea Contului de Client se poate
realiza numai de catre Proprietar, in mod unilateral, in cazul in care
depisteaza probleme de securitate si considera ca este necesara o astfel de
dezactivare pentru prevenirea sau minimizarea unor riscuri de securitate.
Stergerea Contului de Client se poate
realiza numai de catre Proprietar, in mod unilateral si in mod automat la
implinirea unui termen de 3 ani de la data incetarii Acordului, cu asigurarea
stocarii de catre Proprietar pentru o perioada de 20 ani a Adeverintelor
eliberate sau prin comunicarea catre Clientul ACHR a copiilor acestor
Adeverinte.
11. Utilizarea
Aplicatiei
Clientul este responsabil cu actualizarea
permanenta a datelor din Contul de Client imediat ce intervin schimbari sau cu
modificarea acestora, la libera sa alegere.
Clientul va utiliza Aplicatia, prin
intermediul Personalului Autorizat, numai conform scopului acesteia, respectiv
pentru a permite prelucrarea datelor (introducere, modificare, stergere,
stocare, vizualizare, emitere si tiparire Adeverinte etc.) necesare prestarii
serviciilor de evaluare, incadrare si inregistrare a cainilor periculosi, a
cainilor agresivi si a cainilor utilitari de catre Operatorii Asociati, in
conditiile Regulamentului ACHR.
Prelucrarea DCP si a Altor Date de catre
Personalul Autorizat in sectiunile si campurile speciale preexistente ale
Aplicatiei se va face numai la indrumarea si sub autoritatea Clientului, cu
atentie, discernament si pe responsabilitatea Personalului Autorizat si a
Clientului.
Desi introducerea, modificarea,
stergerea, stocarea si vizualizarea datelor si a Adeverintelor este gratuita,
pentru emiterea Adeverintelor, Clientul trebuie sa transmita o Comanda de
emitere a Adeverintei prin apasarea butonului aferent al Aplicatiei, sa fie
titular al unui cont bancar, sa completeze datele aferente acestui card in
Sectiunea de Plata a Aplicatiei si sa finalizeze Comanda prin plata.
Clientul poate transmite mai multe
Comenzi in Aplicatie, care vor putea fi gasite in Cosul de Cosul de Cumparaturi
pana la momentul finalizarii lor prin plata.
Adaugarea unei Comenzi in Cosul de
Cumparaturi, in lipsa finalizarii Comenzii prin plata, NU atrage dupa sine
inregistrarea Comenzii si, implicit, nici emiterea Adeverintei aferente.
Plata unei Comenzi se realizeaza prin
apasarea butonului aferent din Sectiunea de Plata.
Prin plata, Clientul atesta ca toate
datele furnizate necesare procesului de emitere a Adeverintei sunt corecte,
complete si adevarate la data plasarii Comenzii.
Proprietarul poate anula orice Comanda,
in urma unei notificari adresate Clientului, fara nicio obligatie ulterioara a
vreunei parti fata de cealalta sau fara ca vreo parte sa poata sa pretinda
celeilalte daune-interese in urmatoarele cazuri:
a. Tranzactia nu
a fost acceptata de catre banca emitenta a cardului Clientului, din orice
motive si in special din motive legate de introducerea eronata a datelor
cardului, blocarea cardului, fonduri insuficiente etc.;
b. Tranzactia nu
a fost validata de catre Procesatorul de Plati, din orice motive,
c. datele
furnizate de catre Client in Aplicatie sunt incomplete si/sau incorecte.
In cazul in care o Comanda pentru care
s-a efectuat plata nu poate fi onorata din cauza nefunctionarii sau a
functionarii necorespunzatoare a Aplicatiei, Proprietarul va informa Clientul
si va returna in contul Clientului contravaloarea Comenzii neonorate, in termen
de maxim 7 zile de la data la informarii Clientului privind imposibilitatea
onorarii.
Proprietarul pune la dispozitia
Clientului posibilitatea de a salva datele a 3 (trei) carduri bancare pentru
plati online mai rapide.
Functionalitatea este disponibila in
sectiunea Cardurile mele a Contului de Client din Aplicatie si are caracter
optional, neimpunandu-se Clientului o obligatie in acest sens.
Clientul poate opta fie pentru salvarea
datelor unui card bancar in Aplicatie, fie pentru introducerea informatiilor
despre cardul utilizat la efectuarea fiecarei Tranzactii.
Daca Clientul opteaza pentru salvarea
datelor unui card, la umatoarele Tranzactii pe care le va efectua va introduce
doar CVV-ul in vederea asigurarii securitatii Tranzactiilor, precum si alte
informatii necesare solicitate de banca emitenta a cardului sau de politicile
de securitate care insotesc cardul.
Proprietarul NU stocheaza informatiile
bancare furnizate de catre Client in cazul in care Clientul alege salvarea
acestora pentru plati online mai simple si rapide.
Sectiunea de plata a Aplicatiei
reprezinta interfata dintre Client si Procesatorul de Plati, astfel incat
datele bancare furnizate de Client in Aplicatie sunt colectate NUMAI de catre
Procesatorul de Plati conform politicilor sale de prelucrare a DCP.
Pentru mai multe informatii cu privire la
salvarea datelor bancare ale Clientului de catre Procesatorul de Plati, puteti
accesa link-ul https://netopia-payments.com/termeni-si-conditii-platitori/
Numarul cardului bancar al Clientului
care a optat pentru salvarea datelor unui card bancar, NU este afisat integral, ci DOAR ultimele 4
cifre ale numarului, precum si data de expirare a cardului.
Daca Clientul doreste stergerea
cardurilor bancare salvate o poate face din sectiunea Cardurile mele a Contului
de Client. Stergerea cardurilor salvate
nu afecteaza posibilitatea de a efectua pe viitor plati online prin intermediul
Contului de Client.
Dupa emiterea Adeverintelor, acestea
raman stocate in aplicatie in Contul de Client si pot fi vizualizate sau
retiparite.
Nu este permisa sub nicio forma
prelungirea valabilitatii unei Adeverinte emise peste perioada de valabilitate
mentionata in aceasta ci, la solicitarea Beneficiarului, se va proceda la
emiterea unei noi Adeverinte, in conditiile Regulamentului ACHR.
Proprietarul permite vizualizarea si
descarcarea materialelor din Aplicatie cu conditia pastrarii in materialele
descarcate/copiate a tuturor anunturilor privind drepturile de autor si a altor
elemente privind proprietatea intelectuala existente in materialele/documentele
originale, fara alterarea acestora.
Sunt interzise: modificarea
materialelor/documentelor din Aplicatie, reproducerea acestora, afisarea,
derularea sau distribuirea publica, utilizarea lor in scopuri publicitare sau
comerciale de catre persoane care NU fac parte din Personalul Autorizat.
Este interzisa utilizarea acestor
materiale/documente pe un alt website sau in orice mediu computerizat legat in
retea de catre persoane care NU fac parte din Personalul Autorizat.
Materialele publicate in Aplicatie
apartin in exclusivitate Proprietarului si/sau partenerilor/afiliatilor sai,
dupa caz.
Este interzisa transmiterea prin
intermediul Aplicatiei sau catre adresele de e-mail mentionate in Aplicatie a
oricaror materiale considerate ilegale, periculoase, calomniatoare, obscene,
pornografice sau vulgare si a materialelor care ar putea fi considerate ca
instigare la fapte care contravin dispozitiilor legale comunitare si nationale,
Acordului sau oricarori hotarari,
decizii, dispozitii si regulamente FCI sau ACHR.
Orice incercare de orice natura de
modificare a materialelor, documentelor, imaginilor, paginilor,
functionalitatilor sau alte informatii, precum si realizarea de link-uri catre
versiunea website a Aplicatiei, fara acordul in prealabil din partea
Proprietarului, da acestuia dreptul de a actiona conform prevederilor legale si
clauzelor din Acord, inclusiv sa se adreseze organelor judiciare competente.
Proprietarul si partenerii/afiliatii sai,
daca este cazul, NU sunt responsabili pentru actiunile Personalului Autorizat
care au un rezultat negativ sau care produc vreo pierdere de orice fel
Clientilor, sau pentru orice software folosit si care poate afecta computerele
fixe, laptopurile, retelele de calculatoare, serverele, dispozitivele de
comunicatii inteligente prin erori, virusi si/sau pericole de natura soft-ului
folosit.
Orice utilizare neautorizata a
materialelor/documentelor si a marcilor Proprietarului constituie o incalcare a
legislatiei drepturilor de autor si a marcilor, precum si a oricaror altor
norme legale aplicabile, Clientul si Personalul Autorizat vinovat fiind in mod direct raspunzatori pentru pagubele
produse.
Nerespectarea acestor reguli conduce
automat la anularea dreptului de a utiliza Aplicatia si la obligatia persoanei
ce le-a incalcat de a distruge imediat toate materialele/documentele descarcate
sau imprimate.
12. Limitarea si declinarea raspunderii,
inregistrare, parole si responsabilitati
Intrucat nicio transmisie de date prin
intermediul internetului nu poate fi garantata a fi 100% sigura si desi
Proprietarul face eforturi pentru a proteja informatiile Clientului, inclusiv
implementarea protocoalelor securizate de transmitere a informatiei (https),
Proprietarul nu poate asigura sau garanta securitatea informatiilor transmise
de Client catre Proprietar in cadrul Aplicatiei.
Asadar, orice informatie trimisa catre
Prestator se va face pe riscul Clientului.
Pe de alta parte, orice acces neautorizat
la elementele nepublice ale Aplicatiei sau accesul altor persoane in afara
Personalului Autorizat la un Cont de Client reprezinta infractiunea de acces
fara drept la un sistem informatic, prevazuta si sanctionata conform
legislatiei romane in vigoare.
Clientul garanteaza informatiile
introduse si poarta intreaga responsabilitate pentru felul si scopul in care
utilizeaza Serviciile puse la dispozitie de catre Proprietar, precum si pentru
felul in care configureaza sistemul de utilizatori ce au acces la contul
Clientului si comportamentul acestora.
Clientul este singurul responsabil cu
privire la introducerea informatiilor intr-un mod corect si complet, precum si
cu pastrarea acuratetii informatiilor sau a actualizarii lor in Contul de
Client.
Desi in fiecare moment face eforturi in
vederea asigurarii calitatii si corectitudinii mesajelor publicate in site,
Proprietarul nu poate garanta, expres sau implicit, in privinta continutului, a
software-ului ori a produselor si serviciilor publicate sub egida sa.
Proprietarul nu isi asuma raspunderea, in nici o situatie, pentru nici o dauna
sau eroare pricinuita direct sau indirect, pentru nici o lipsa de profit
directa sau indirecta (incluzand, dar fara a se limita la aceasta enumerare:
daune pentru pierderea profitului, intreruperea unor afaceri, sau alte daune
pecuniare), suferite ca urmare a utilizarii sau a intreruperii utilizarii ori a
lipsei regularitatii informatiilor si serviciilor furnizate de site.
Clientul este singurul responsabil cu
privire la verificarea, introducerea informatiilor intr-un mod corect si
complet, precum si cu adaugarea, pastrarea acuratetii informatiilor sau a
actualizarii lor in Contul de Client.
Aplicatia este realizata conform
instructiunilor DPO al ACHR, astfel incat Prelucrarea DCP si a Altor Date
necesare evidentei si prestarii serviciilor de evaluare, incadrare si
inregistrare a cainilor periculosi, a cainilor agresivi si a cainilor
utilitari, sa se realizeze in conformitate cu prevederile comunitare si
nationale privind protectia DCP, dispozitiile OUG 55/2002 si a Regulamentului
ACHR.
Proprietarul nu isi asuma
responsabilitatea si nu raspunde pentru prejudicii sau pagube de orice natura
ale Clientului cauzate de imposibilitatea accesului in Aplicatie ca urmare a
neactualizarii permanente si imediate de catre Client a datelor din Contul de
Client.
Proprietarul depune toate
eforturile pentru a asigura functionarea neintrerupta a Aplicatiei si
pentru a asigura compatibilitatea dintre Aplicatie si cele mai utilizate
aplicatii (software) folosite pentru accesarea acestora, dar nu poate garanta
disponibilitatea lor decat in masura de 90 %.
Perioada de disponibilitate nu include
perioadele de mentenanta anuntate in prealabil prin email sau in cadrul
Aplicatiei, insa include acele perioade de mentenanta neanuntate.
Ca atare, avand in vedere dependenta
Serviciilor oferite de accesul la Internet, posibilele limitari tehnice si de
sistem ce pot aparea, Proprietarul isi asuma o obligatie de diligenta in ceea
ce priveste disponibilitatea Serviciilor conform procentului de mai sus.
Proprietarul nu ofera garantii, de nicio
natura cu privire la faptul ca Aplicatia vor functiona neintrerupt, sigur si
fara erori de orice fel.
Furnizarea Serviciilor ce fac obiecul
prezentului Acord poate fi intrerupta, cu titlu temporar de catre Proprietar,
pentru orice motive, in orice moment, fara nicio notificare prealabila si fara
niciun fel de pretentie de orice fel din partea Clientului.
Proprietarul depune toate eforturile
pentru a transmite informatii actualizate si exacte, pentru a prezenta in mod
cat mai clar si concis toate informatiile din Aplicatie si va depune toate
diligentele rezonabile pentru remedierea eventualelor erori semnalate.
Cu toate acestea, Proprietarul nu
garanteaza ca materialele, documentele, imaginile, paginile sau alte informatii
nu contin erori. Proprietarul nu este si nu va fi legal responsabil sub nicio
forma pentru nicio inadvertenta ori descriere eronata a informatiilor
prezentate.
Materialele/documentele, Aplicatia si
servicile sunt furnizate ca atare, fara garantii de orice fel (nu se ofera nici
garantii de comercializare, de adecvare la un anumit scop).
Proprietarul nu ofera nicio garantie si
nu isi asuma nicio responsabilitate nici pentru acuratetea sau caracterul
integral al oricareia dintre paginile deschise in ferestre de tip webview,
catre care exista linkuri.
Nici Proprietarul, nici afiliati sai nu
sunt responsabili pentru nici un fel de daune, fie ele directe sau indirecte,
survenite ca urmare a accesarii sau folosirii oricarei informatii furnizate in
cadrul Aplicatiei sau in cadrul oricarei alte pagini la care se face trimitere
de la acestea.
Proprietarul nu raspunde pentru folosirea
Aplicatiei de catre Personalul Autorizat prin mijloace si metode
ilegale/frauduloase sau abuzive ori in scopuri ilegale/frauduloase, imorale
periculoase, calomniatoare, obscene, pornografice sau vulgare sau pentru
instigarea ori complicitatea la comiterea de fapte care contravin legii.
Clientul este de acord ca este singurul
responsabil si va despagubi Proprietarul pentru orice paguba, costuri sau
limitari de profit care apar ca urmare a oricaror actiuni ilegale/frauduloase
sau imorale din partea Personalului Autorizat al acestuia, raspunzand in mod
direct pentru toate faptele si prejudiciile cauzate de Personalul Autorizat,
intrucat Personalul Autorizat actioneaza sub autoritatea sa.
Prin prezentul document, Clientul
intelege si accepta faptul ca Proprietarul va transmite datele acestuia catre
organele de ancheta, in cazul in care legea il obliga sa faca acest lucru.
Desi, tinand cont de actualul stadiu al
tehnologiei, Proprietarul a asigurat cele mai inalte standarde pentru
securitatea datelor si a traficului de internet, totusi acesta nu garanteaza
securitatea traficului pe internet si confidentialitatea DCP, a Altor Date, a
materialelor/documentelor transmise catre Proprietar prin internet.
Proprietarul asigura caracterul
confidential, protejarea DCP, a Altor Date, a documentelor si materialelor doar
pe durata stocarii acestora pe serverul utilizat de catre Proprietar.
13. Dreptul de
retragere (Politica de Retur)
Dreptul de retragere al Clientului
este prevazut de dispozitiile Ordonantei
de Urgenta a Guvernului privind drepturile consumatorilor in cadrul
contractelor incheiate cu profesionistii, nr. 34/2014, modificata si
completata, referita in continuare prin acronimul OG 34/2014.
In concret, dreptul de retragere poate fi
exercitat numai:
a. INAINTE de
plasarea Comenzii in vederea eliberarii fiecarei Adeverinte,
b. INAINTE de
inceperea vizualizarii unui Curs Online de Constientizare a Securitatii
Cibernetice
Pentru evitarea oricaror neclaritari,
conform art. 16 alin. 1 lit. a din OUG 34/2014:
a. prin plasarea
Comenzii in vederea eliberarii fiecarei Adeverinte si avand in vedere ca
plasarea Comenzii se poate realiza numai dupa introducerea datelor necesare in
Aplicatie ceea ce presupune in mod necesar prelucrarea acestora, Clientul pierde dreptul de retragere prevazut
de OUG nr. 34/2014 si are obligatia de a plati tariful aferent Serviciului de
Prelucrare a DCP si a Altor Date; in orice caz, dreptul de retragere se pierde
la momentul emiterii Adeverintei,
b. prin inceperea
vizualizarii unui Curs Online de Constientizare a Securitatii Cibernetice si
avand in vedere ca inceperea vizualizarii echivaleaza cu furnizarea online a
serviciului, Clientul pierde dreptul de retragere prevazut de OUG nr. 34/2014
si are obligatia de a plati tariful aferent cursului.
Avand in vedere ca odata cu plasarea
Comenzii Serviciile sunt livrate/prestate si ca la acelasi moment al plasarii
Comenzii Clientul isi pierde dreptul de retragere prevazut de OUG nr. 34/2014,
NU sunt aplicabile Serviciilor nici termene de retururi/anulari si nici
modalitati de returnare a acestora.
Daca aveti intrebari sau daca aveti
nevoie de informatii suplimentare despre dreptul de retragere, va rugam sa ne
contactati pe urmatoarele coordonate: Registre Online SRL, cu sediul social in
Romania, jud. Ilfov, com. Chiajna, sat Dudu, str. Salcamilor nr. 20A, avand identificatorul unic european EUID
ROONRC.J23/6377/2021 si cod unic de inregistrare 46855074, telefon
0722.358.392, adresa de email registreonline.ro@gmail.com.
Pentru informarea facila a
consumatorilor, Politica de Retur este disponibila si separat, la adresa
https://recpau.registreonline.ro/politica-de-retur.
14. Prelucrarea
DCP si a Altor Date (Politica de confidentialitate)
Prelucrarea DCP si a Altor Date se face
conform dispozitiilor comunitare si nationale aplicabile, in special in baza
legislatiei primare consituite din GDPR si din Legea privind masuri de punere
in aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al
Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce
priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie
a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind
protectia datelor) nr. 190/2018, referita in continuare drept LEGEA 190/2018,
precum si conform Anexei 2 - Acord privind prelucrarea si protectia datelor cu
caracter personal.
In sensul celor de mai sus, pentru
evitarea oricaror confuzii si in vederea clarificarii intinderii operatiunilor
de prelucrare a DCP, partile au procedat mai intai la identificarea si
precizarea mai jos a scopurilor in care prelucreaza DCP, impreuna sau separat,
potrivit dreptului intern sau dreptului Uniunii, conform celor de mai jos
Furnizorul si Clientul sunt fiecare
dintre ei OPERATOR DCP in ceea ce priveste prelucrarea, in nume propriu, a DCP
apartinand propriilor asociati si administratori (daca nu sunt asociati), in
scopul indeplinirii obligatiilor legale care rezulta din dreptul Uniunii si
dreptul intern privind identificarea, monitorizarea si comunicarea DCP ale
beneficiarilor lor reali in registrele publice relevante (art. 6 alin. 1 lit. C
GDPR).
Furnizorul si Clientul sunt fiecare
dintre ei OPERATOR DCP in ceea ce priveste prelucrarea, in nume propriu, a DCP
apartinand propriilor salariati/zilieri, propriilor furnizori si/sau clienti
persoane fizice, reprezentantilor legali/conventionali ai propriilor furnizori
si/sau ai clientilor persoane juridice sau ai institutiilor si autoritatilor
publice cu care vin in contact (i) in scopul incheierii si/sau executarii
Contractelor in care sunt parte (art. 6 alin. 1 lit. B GDPR), (ii) in scopul
indeplinirii obligatiilor legale care rezulta din dreptul Uniunii si dreptul
intern privind protectia DCP, relatiile de munca, medicina muncii, sanatatea si
securitatea in munca, contabilitatea, disciplina financiar-bancara, arhivarea
si relatiile cu institutiile si autoritatile publice (art. 6 alin. 1 lit. C
GDPR) si (iii) in scopul realizarii
drepturilor si intereselor legitime care rezulta din statutul juridic al
fiecarei parti, din avizele, autorizatiile, inregistrarile si rezervarile
facute la institutii si autoritati publice, precum si din Contractele in care
acestea sunt parte (art. 6 alin. 1 lit. F GDPR).
In plus, Clientul este OPERATOR ASOCIAT
cu ACHR si cu toti membrii ACHR, conform Acordului de prelucrare a datelor cu
caracter personal ce constituie Anexa 2 la Statutul ACHR, in ceea ce priveste
prelucrarea, in nume propriu si pentru ACHR, a DCP apartinand clientilor
persoane fizice, reprezentantilor legali/conventionali ai propriilor furnizori
si/sau ai clientilor persoane juridice sau ai institutiilor si autoritatilor
publice cu care vin in contact (i) in scopul incheierii si/sau executarii
Contractelor in care sunt parte privind prestarea serviciilor publice de
evaluare, incadrare si inregistrare in categoriile de caini periculosi si
agresivi si a serviciului de evaluare, incadrare si inregistrare in categoria
cainilor utilitari (art. 6 alin. 1 lit. B GDPR), (ii) in scopul indeplinirii
obligatiilor legale care rezulta din dreptul Uniunii si dreptul intern privind
disciplina financiar-bancara, arhivarea si relatiile cu institutiile si
autoritatile publice (art. 6 alin. 1 lit. C GDPR) si (iii) in scopul
realizarii drepturilor si intereselor
legitime care rezulta din statutul juridic al fiecarei parti, din avizele,
autorizatiile, inregistrarile si rezervarile facute la institutii si autoritati
publice, precum si din Contractele in care acestea sunt parte (art. 6 alin. 1
lit. F GDPR).
Furnizorul este PERSOANA IMPUTERNICITA a
Clientului si a ACHR in ceea ce priveste prelucrarea, in numele Clientului si
al ACHR, cu ocazia executarii Contractului, a DCP apartinand clientilor
persoane fizice, reprezentantilor legali/conventionali ai propriilor furnizori
si/sau ai clientilor persoane juridice sau ai institutiilor si autoritatilor
publice cu care Clientul si ACHR vin in contact (i) in scopul incheierii si/sau
executarii Contractelor in care sunt parte privind prestarea serviciilor publice
de evaluare, incadrare si inregistrare in categoriile de caini periculosi si
agresivi si a serviciului de evaluare, incadrare si inregistrare in categoria
cainilor utilitari (art. 6 alin. 1 lit. B GDPR), (ii) in scopul indeplinirii
obligatiilor legale care rezulta din dreptul Uniunii si dreptul intern privind
disciplina financiar-bancara, arhivarea si relatiile cu institutiile si
autoritatile publice (art. 6 alin. 1 lit. C GDPR) si (iii) in scopul
realizarii drepturilor si intereselor
legitime care rezulta din statutul juridic al fiecarei parti, din avizele,
autorizatiile, inregistrarile si rezervarile facute la institutii si autoritati
publice, precum si din Contractele in care acestea sunt parte (art. 6 alin. 1
lit. F GDPR).
Clientii persoane fizice si reprezentantii
legali/conventionali ai propriilor furnizori si/sau ai clientilor persoane
juridice sau ai institutiilor si autoritatilor publice cu care Clientul si ACHR
vin in contact sunt considerate persoane vizate de prelucrarea DCP, in
intelesul GDPR.
Scopurile prelucrarii DCP sunt, dupa caz
(i) incheierea si/sau executarea Contractelor privind prestarea serviciilor
publice de evaluare, incadrare si inregistrare in categoriile de caini
periculosi si agresivi si a serviciului de evaluare, incadrare si inregistrare
in categoria cainilor utilitari (art. 6 alin. 1 lit. B GDPR), (ii) indeplinirea
obligatiilor legale care rezulta din dreptul Uniunii si dreptul intern privind
disciplina financiar-bancara, arhivarea si relatiile cu institutiile si
autoritatile publice (art. 6 alin. 1 lit. C GDPR) si (iii) realizarea
drepturilor si intereselor legitime care rezulta din statutul juridic al
fiecarei parti, din avizele, autorizatiile, inregistrarile si rezervarile
facute la institutii si autoritati publice, precum si din Contractele in care
acestea sunt parte (art. 6 alin. 1 lit. F GDPR).
In functie de scopurile prelucrarii, de
situatiile concrete aplicabile fiecarei situatii in parte si cu respectarea
principiului reducerii la minimum a DCP prevazut de art. 5 alin. 1 GDPR, se vor
prelucrare toate sau doar o parte din urmatoarele DCP ale persoanelor vizate:
(i) numele si prenumele, (ii) adresa de email, (iii) numarul de telefon, (iv)
adresa de domiciliu/resedinta.
DCP furnizate sunt colectate prin
intermediul Aplicatiei sau prin email atunci cand:
a. suntem
contactati de catre Client pentru a obtine produse, servicii sau informatii,
prin email sau prin chat-ul Aplicatiei
b. se realizeaza
conectarea la Aplicatie,
c. se participa
participati la forumuri publice sau alte activitati furnizate prin intermediul
Aplicatiei,
d. se raspunde la
sondaje adresate
e. comunicati cu
noi in alt mod.
De asemenea, colectam DCP prin
intermediul Aplicatiei si folosind cookie-urile.
Pentru a afla mai multe despre felul in
care utilizam cookie-urile, va rugam sa cititi Politica de Cookies de la
articolul urmator sau aici https://recpau.registreonline.ro/politica-de-cookies
Temeiul juridic al prelucrarii DCP il constituie dreptul intern si dreptul
Uniunii in ceea ce priveste (i) incheierea si/sau executarea Contractelor
privind prestarea serviciilor publice de evaluare, incadrare si inregistrare in
categoriile de caini periculosi si agresivi si a serviciului de evaluare,
incadrare si inregistrare in categoria cainilor utilitari (art. 6 alin. 1 lit.
B GDPR), (ii) indeplinirea obligatiilor legale care rezulta din dreptul Uniunii
si dreptul intern privind disciplina financiar-bancara, arhivarea si relatiile
cu institutiile si autoritatile publice (art. 6 alin. 1 lit. C GDPR) si (iii)
realizarea drepturilor si intereselor legitime care rezulta din statutul
juridic al fiecarei parti, din avizele, autorizatiile, inregistrarile si
rezervarile facute la institutii si autoritati publice, precum si din
Contractele in care acestea sunt parte (art. 6 alin. 1 lit. F GDPR).
Prelucrarea DCP se face prin mijloace
automatizate (computere, telefoane inteligente, tablete si aplicatia
informatica), fara insa a exista un proces decizional individual automatizat
sau crearea de profiluri, in intelesul art. 4 pct. 4 si art. 22 GDPR.
Dezvaluirea DCP prelucrate nu se va face
decat catre personalul propriu (angajati, administratori etc.), personalul
extern implicat in activitatile de furnizare a serviciilor ce fac obiectul
Contractului (care respecta si au implementat masuri tehnice si organizatorice
adecvate in vederea asigurarii unui nivel de securitate corespunzator riscului
prelucrarii cu diferite grade de probabilitate si gravitate pentru drepturile
si libertatile utilizatorilor, generate in special, in mod accidental sau
ilegal, de distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea neautorizata sau
accesul neautorizat la DCP transmise, stocate sau prelucrate intr-un alt mod),
precum si catre institutiile si autoritatile publice care gestioneaza
registrele publice relevante.
DCP prelucrate vor fi gazduite pe servere
situate in Germania, operate de terti care respecta si au implementat masuri
tehnice si organizatorice adecvate in vederea asigurarii unui nivel de
securitate corespunzator riscului prelucrarii cu diferite grade de
probabilitate si gravitate pentru drepturile si libertatile utilizatorilor,
generate in special, in mod accidental sau ilegal, de distrugerea, pierderea,
modificarea, divulgarea neautorizata sau accesul neautorizat la DCP transmise,
stocate sau prelucrate intr-un alt mod.
Datele personale vor fi prelucrate pe o
perioda de 20 ani, cu precizarea expresa ca la implinirea perioadei DCP vor fi
anonimizate, astfel incat sa existe in continuare dovada indeplinirii
obligatiei legale de inregistrare a cainilor periculosi si agresivi la ACHR.
De fiecare data cand executarea Acordului
presupune in mod necesar informarea persoanelor vizate privind prelucrarea DCP,
Furnizorul va notifica persoanele vizate de prelucrare, in numele Clientului,
in conditiile art. 13 din GDPR.
Operatorii Asociati si Furnizorul au
obligatia asigurarii confidentialitatii DCP, pe toata durata prelucrarii si de
a lua masuri pentru a asigura faptul ca orice persoana fizica care actioneaza
sub autoritatea lor si care are acces la DCP nu le prelucreaza decat la cererea
lor, cu exceptia cazului in care aceasta obligatie ii revine in temeiul
dreptului Uniunii sau al dreptului intern.
Operatorii Asociati si Furnizorul au
implementat masuri tehnice si organizatorice adecvate, conforme cu bunele
practici in industrie, in vederea asigurarii unui nivel de securitate
corespunzator riscului prelucrarii cu diferite grade de probabilitate si gravitate
pentru drepturile si libertatile utilizatorilor, generate in special, in mod
accidental sau ilegal, de distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea
neautorizata sau accesul neautorizat la DCP transmise, stocate sau prelucrate
intr-un alt mod.
Avand in vedere scopul prelucrarii DCP,
precum si imprejurarea ca se prelucreaza un numar insemnat de DCP, Operatorii Asociati si Furnizorul si-au
desemnat un responsabil cu protectia datelor, referit in continuare drept “DPO”
Potrivit GDPR, nu este interzis ca
Operatorii Asociati si Furnizorul sa aiba un DPO comun.
Clientul a acordat Furnizorului o
autorizatie generala scrisa de a efectua operatiunile de prelucrare a DCP si prin intermediul unor
alte persoane imputernicite, in aplicarea dispozitiilor art. 28 alin. 2 teza
finala GDPR, caz in care Furnizorul are obligatia informarii Clientului in
privinta datelor de identificare ale persoanelor imputernicite si a garantiilor
furnizate de acestea pentru punerea in aplicare a masurilor tehnice si
organizatorice adecvate prelucrarii DCP in conformitate cu cerintele GDPR, oferind astfel Clientului
posibilitatea de a formula obiectiuni fata de aceste propuneri din punct de
vedere al securitatii prelucrarii DCP.
In cazul prevazut la aliniatul precedent,
toate obligatiile privind protectia DCP aflate in sarcina Furnizorului
prevazute in Contract, vor fi prevazute si in Contractul dintre Furnizor si
persoana imputernicita de acesta, inclusiv furnizarea de garantii suficiente
pentru punerea in aplicare a unor masuri tehnice si organizatorice adecvate,
astfel incat prelucrarea sa indeplineasca cerintele GDPR.
Persoanele vizate de prelucrarea DCP au si
isi pot exercita urmatoarele drepturi conferite de GDPR:
a. dreptul la
informare, prevazut de art. 13 si 14 GDPR,
b. dreptul de
retragere a consimtamantului acordat, prevazut de art. 13 alin. 2 lit. C si
art. 14 alin. 3 lit. D GDPR,
c. dreptul de
acces la datele prelucrate, prevazut de art. 15 GDPR,
d. dreptul la
rectificarea DCP, prevazut de art. 16 GDPR,
e. dreptul la
stergerea DCP (”dreptul de a fi uitat”), prevazut de art. 17 GDPR,
f. dreptul la
restrictionarea prelucrarii DCP, prevazut de art. 18 GDPR,
g. dreptul la
portabilitatea datelor, prevazut de art.
20 GDPR,
h. dreptul de a
se opune prelucrarii DCP (dreptul de opozitie), prevazut de art. 21 GDPR,
i. dreptul de a
depune plangeri la autoritatea de supraveghere, prevazut de art. 77 GDPR
Autoritatea de supraveghere romana este Autoritatea Nationala de Supraveghere a
Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal, cu sediul in Bucuresti, Sector 1,
b-dul g-ral Gh. Magheru nr. 28-30, cod postal 010336, telefon +40.318.059.211,
fax +40.318.059.602, email anspdcp@dataprotection.ro,
j. dreptul la o
cale de atac judiciara eficienta impotriva unei autoritati de supraveghere,
prevazut de art. 78 alin. 2 GDPR
Daca aveti intrebari sau daca aveti
nevoie de informatii suplimentare despre prelucrarea datelor cu caracter
personal, va rugam sa ne contactati pe urmatoarele coordonate: Registre Online
SRL, cu sediul social in Romania, jud. Ilfov, com. Chiajna, sat Dudu, str.
Salcamilor nr. 20A, avand identificatorul unic european EUID
ROONRC.J23/6377/2021 si cod unic de inregistrare 46855074, telefon
0722.358.392, adresa de email registreonline.ro@gmail.com
Pentru informarea facila a
consumatorilor, Politica de confidentialitate este disponibila si separat, la
adresa https://www.registreonline.ro/recpau/politica-de-confidentialitate.
15. Utilizarea
cookies (Politica de Cookies)
Pentru o experienta online legala si
facila, Aplicatia utilizeaza cookies.
Un cookie este o mica parte a datelor pe
care site-ul web le trimite aplicatiei Dvs de accesare a internetului, denumita
browser, referitor la vizita unui utilizator pe acel site web.
Acesta este modul in care un site web
recunoaste vizitatorul, isi aminteste informatiile legate de vizita acestuia si
ofera un serviciu web usor de utilizat si simplu.
Pe de alta parte, cookie-urile ajuta
administratorii site-urilor web sa adapteze continutul site-urilor, sa le
aminteasca preferintele vizitatorilor si sa inregistreze vizite pe site-urile
web.
Cookie-urile fac ca navigarea pe
site-urile web sa fie o experienta placuta, rapida si, mai presus de toate, mai
eficienta.
Pe site-ul nostru web, folosim diferite
categorii de cookie-uri, dupa cum urmeaza:
a. cookie-urile
necesare;
b. cookie-uri
analitice;
c. cookie-uri
functionale;
d. cookie-uri
primare,
e. cookie-urile
tetilor.
Cookie-urile
necesare sunt cookie-uri fara de care site-urile web nu ar putea
functiona.
Aceste cookie-uri sunt plasate automat pe
dispozitivul vizitatorilor si nu pot fi dezactivate.
Cookie-urile necesare nu pot fi utilizate
la identificarea utilizatorilor si exista doar pentru a garanta ca site-ul web
este afisat corect.
Cookie-urile analitice ne permit
administratorilor site-urilor web sa efectueze diferite analize statistice
privind site-urile.
Aceste cookie-uri sunt utilizate intr-o
forma anonima, ceea ce inseamna ca nu pot fi utilizate la identificarea
vizitatorilor.
Puteti dezactiva utilizarea acestor
cookie-uri in browser-ul web sau utilizand banner-ul „Configurare cookie-uri”
(Cookie Settings) din partea de jos a site-ului nostru web.
Cookie-urile functionale sunt
cookie-uri care permit diverse functii ale site-urilor web, cum ar fi setarea
limbii, pastrarea continutului cosului de cumparaturi etc.
Aceste cookie-uri
sunt plasate pe dispozitivul vizitatorilor numai cu acordul prealabil al
acestora
Cookie-urile primare sunt cookie-uri
care apartin acestui site web, adica cookie-urile care au fost plasate pe acest
site de catre Proprietar sau de catre imputernicitii cu care Proprietarul are
incheiate contracte de colaborare.
Pentru a afla mai multe despre felul in
care imputernicitii nostri prelucreaza datele ci caracter personal, va rugam sa
cititi Politica de Confidentialitate de la articolul precedent sau
aici https://recpau.registreonline.ro/politica-de-confidentialitate
Cookie-urile tertilor sunt
cookie-uri care sunt configurate de alte site-uri web decat cel pe care va
aflati in prezent, care permit sa folosirea anunturilor personalizate.
Aceste cookie-uri sunt utilizate pentru a
monitoriza modul in care utilizati internetul, permitandu afisarea anunturilor relevante si interesante pentru
vizitatori.
Vizitatorii sunt cei care decid daca
doresc sa permita stocarea cookie-urilor pe dispozitivele lor.
Prin intermediul banner-ului „Configurare
cookie-uri” (Cookie Settings) din partea de jos a site-ului web fiecare
vizitator poate modifica oricand configurarile sale pentru cookie-uri.
Cand un vizitator acceseaza site-ul
nostru web, numai cookie-urile necesare si cookie-urile analitice anonime sunt
plasate automat pe dispozitivul acestuia, in timp ce cookie-urile functionale
pot fi plasate pe dispozitiv numai cu acordul vizitatorului.
Exprimarea acordului se face prin
intermediul unei fereastra de tip pop-up, ce apare cand un vizitator acceseaza
site-ul nostru web pentru prima fata, in interiorul careia vizitatorul poate
selecta configurarile dorite pentru cookie-uri.
Daca un vizitator a accesat deja site-ul
nostru web si a confirmat cookie-urile acceptate, acesta le poate modifica
facand clic pe „Configurare cookie-uri” (Cookie Settings) din partea de jos a
site-ului nostru web.
In acest caz, pe ecran va fi afisata o
noua fereastra de tip pop-up prin intermediul careia vizitatorul va putea
modifica optiunile corespunzatoare cookie-urilor.
Parametrii de configurare pentru
cookie-uri pot fi, de asemenea, modificati si direct browser-ul web al
vizitatorilor, conform informatiilor aferente fiecarui tip de browser web,
disponibile prin accesarea link-urilor de mai jos:
Chrome
https://support.google.com/chrome/answer/95647?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=en
Firefox
https://support.mozilla.org/en-US/kb/clear-cookies-and-site-data-firefox
Internet Explorer
https://support.microsoft.com/en-us/windows/delete-and-manage-cookies-168dab11-0753-043d-7c16-ede5947fc64d
Safari
https://support.apple.com/sl-si/guide/safari/sfri11471/mac
Opera
https://blogs.opera.com/news/2015/08/how-to-manage-cookies-in-opera/
Daca se modifica/sterge fisierul pentru
cookie-uri al browser-ului vizitatorului sau se modifica/actualizeaza
browser-ul sau dispozitivul, este posibil ca ulterior sa trebuiasca dezactivate
din nou cookie-urile.
In orice caz, procesul de gestionare si
stergere a cookie-urilor depinde de browser-ul utilizat.
Pentru ajutor se poate consulta sectiunea „Asistenta utilizator” din
cadrul browser-ului utilizat.
De asemenea, dezactivarea Google
Analytics se poate face accesand https://marketingplatform.google.com/about/
Detalii suplimentare despre cookie-uri se
gasesc aici https://youronlinechoices.com/
Cookie-urile utilizate pe acest site web
sunt urmatoarele:
Scopurile in care sunt utilizate
cookie-uri pe site-ul nostru web sunt urmatoarele:
a. recunoasterea
vizitatorului la vizita urmatoare,
b. pastrarea
evaluarilor oferite despre produse/servicii
c. analiza
site-ul web,
d. asigurarea
securitatii site-ului web,
e. monitorizarea
si pastrarea continutului cosului de cumparaturi (cookie de sesiune),
f. cookie pentru
trimiterea unui mesaj referitor la o achizitie nefinalizata,
g. functionarea
continutului video,
h. functionarea
functiei de chat a site-ului
In plus fata de modificarea preferintelor
referitoare la cookie-uri in modul detaliat mai sus, aveti si optiunea de a va
exercita drepturile legate de prelucrarea datelor cu caracter personal, sens in
care va rugam sa cititi Politica de Confidentialitate de la articolul
precedent sau aici
https://recpau.registreonline.ro/politica-de-confidentialitate
Daca aveti intrebari sau daca aveti
nevoie de informatii suplimentare despre cookie-uri sau prelucrarea datelor cu
caracter personal, va rugam sa ne contactati pe urmatoarele coordonate:
Registre Online SRL, cu sediul social in Romania, jud. Ilfov, com. Chiajna, sat
Dudu, str. Salcamilor nr. 20A, avand
identificatorul unic european EUID ROONRC.J23/6377/2021 si cod unic de
inregistrare 46855074, telefon 0722.358.392, adresa de email
registreonline.ro@gmail.com
Pentru informarea facila a
consumatorilor, Politica de Cookies este disponibila si separat, la adresa
https://recpau.registreonline.ro/politica-de-cookies
16. Drepturile si obligatiile Clientului
In concordanta cu prevederile
prezeentului Acord, Clientul are toate drepturile prevazute de legislatia in
vigoare privind comertul electronic, protectia consumatorilor si a
profesionistilor (dupa caz), utilizarea programelor de calculator, protectia
DCP.
Clientul este unicul responsabil pentru
intreg continutul existent in contul sau ori pentru orice incalcare a legii sau
a drepturilor unei terte persoane, inclusiv pentru incheierea, desfasurarea si
incetarea contractelor sale de prestare de servicii cu alte entitati.
Clientul isi asuma intreaga raspundere
pentru crearea, administrarea, gestionarea, acuratetea si legalitatea
documentelor emise si a fisierelor trimise, prelucrate sau salvate cu ajutorul
Aplicatiei.
Client va avea un Personal Autorizat
caruia i se va putea configura un anumit set de drepturi.
In cazul in care Personalul Autorizat
incalca prezentul Acord sau se angajeaza in activitati ilegale sau imorale,
Clientul raspunde in mod direct pentru toate faptele si prejudiciile cauzate de
Personalul Autorizat, intrucat Personalul Autorizat actioneaza sub autoritatea
sa.
17. Drepturile si obligatiile Proprietarului
In concordanta cu prevederile
prezeentului Acord, Proprietarul are toate drepturile prevazute de legislatia
in vigoare privind comertul electronic, protectia consumatorilor si a
profesionistilor (dupa caz), utilizarea programelor de calculator, protectia
DCP.
Proprietarul asigura:
a. posibilitatea
de a crea, administra si gestiona documentele emise prin intermediul
Aplicatiei;
b. asistenta
tehnica pentru probleme legate de nefunctionarea Aplicatiei, doar prin email,
pe adresa registreonline.ro@gmail.com,
de luni pana vineri intre orele 10:00 – 18:00; raspunsul la fiecare
solicitare va fi transmis pe adresa de email a solicitantului in termen de cel
mult 5 zile lucratoare de la data receptionarii solicitarii, cu exceptia
situatiei in care aspectele semnalate au fost rezolvate inauntrul termenului
mentionat anterior, cand raspunsul nu mai este obligatoriu; nu se ofera
asistenta juridica, financiar-contabila sau in legatura cu emiterea de
documente; in cazul exercitarii repetate (chiar si numai partiala) si/sau
excesive ori abuzive a acestui drept, Proprietarul poate conditiona analiza
solicitarii si raspunsul la aceasta de plata prealabila a unui tarif de analiza
in valoare de 300 lei pentru fiecare solicitare;
c. salvarea de
siguranta a DCP si al Altor Date introduse in Aplicatie;
d. conectarea la
Aplicatie printr-un protocol sigur de comunicare (https)
e. sincronizarea
datelor din Contul de Client in asa fel incat sa fie disponibile de pe orice
tip de dispozitiv electronic, de oriunde, prin accesul la Internet, pentru
anumite servicii. Serviciile oferite nu functioneaza sau functioneaza in mod
limitat in varianta offline.
Proprietarul actioneaza ca un
gazduitor pentru continutul adaugat de Client, in conditiile LEGII 365/2002.
In acelasi timp, in cazul anumitor
servicii, o parte limitata de date sunt stocate si pe dispozitivele electronice
utilizate de Client.
Proprietarul nu isi asuma
responsabilitatea pentru pierderea parolelor de acces la Contul de Client sau
pentru activitati ce pot compromite contul Clientului.
In cazul in care Proprietarul primeste o
notificare cu privire la existenta unor servicii cu o aparenta nelegala
realizata de catre Client, isi rezerva dreptul de a suspenda Contul de Client
sau bloca accesul la acesta.
Proprietarul nu monitorizeaza si nu
exercita nici un control asupra datelor si documentelor Clientului.
In schimb, Proprietarul are dreptul de a
colecta date anonime despre modul de utilizare a serviciilor sale si de a le
face publice.
18. Incetarea contractului
Prezentul Acord inceteaza:
a. de drept, fara
indeplinirea altor formalitati:
i. la data la
care inceteaza Contractul Cadru,
ii. la data la
care inceteaza calitatea de Operator Asociat sau Tert,
b. prin
rezilierea uniliterala din partea Proprietarului, ca urmare a incalcarii de
catre Client a prevederilor prezentului Acord, chiar daca incalcarea este de
mica insemnatate, la data comunicarii notificarii rezilierii unilaterale;
c. prin
denuntarea unilaterala de catre Proprietar, cu respectarea unui termen de
preaviz de 1 saptamana,
d. prin
denuntarea unilaterala de catre Client, cu respectarea unui termen de preaviz
de 1 saptamana. Clientul ACHR nu va putea denunta Acordul decat in conditiile
Contractului Cadru.
19. Comunicarile intre parti
Orice comunicare intre parti se va
realiza NUMAI in scris prin mesaje electronice transmise pe adresele de posta
electronica ale Partilor, cu precizarea expresa ca adresa de posta electronica
a Clientului este cea folosita pentru Autentificarea in Aplicatie, iar pentru
Proprietar este cea prevazuta in prezentul Acord.
Data comunicarii se considera data si ora
expedierii mesajului electronic avand in vedere specificul acestor mijloace de
comunicare care asigura transmiterea instantanee a mesajului, indiferent de
data si ora la care destinatarul a citit mesajul electronice si/sau fisierele
atasate acestuia.
Cu toate acestea, partile pot comunica
verbal, personal si telefonic, insa insa numai in vederea informarii operative
cu privire la situatia executarii contractului, utilizarea acestora neproducand
efecte juridice intre parti in intelesul prezentului contract.
20. Legea aplicabila, solutionarea amiabila a
litigiilor, instantele competente
Prezentul Acord este guvernat de legea
romana.
Litigiile aparute pe parcursul derularii
Acordului se vor solutiona pe cale amiabila.
Daca solutionarea pe cale amiabila nu
este posibila, toate litigiile decurgand din prezentul Acord se vor solutiona
de catre instantele de judecata din cadrul Judecatoriei Sectorului 1 Bucuresti,
respectiv de catre cele din cadrul Tribunalului Bucuresti, in conformitate cu
prevederile Codului de procedura civila privind competenta materiala a
instantelor de judecata.
Dupa caz, litigiile decurgand din
prezentul Acord pot fi solutionate in conformitate cu dispozitiile Ordonantei
Guvernului privind privind solutionarea alternativa a litigiilor dintre
consumatori si comercianti nr. 38/2015, referita in continuare prin acronimul
OG 38/2015.
21. Livrarea/Prestarea serviciilor
Serviciul de Acces si Utilizare
Non-Exclusiva a Aplicatiei este livrat/prestat exclusiv electronic,
instantaneu, in format digital si gratuit la momentul introducerii corecte a
Credentialelor de Acces.
Serviciul de Prelucrare a DCP si a Altor
Date, este livrat/prestat exclusiv electronic, instantaneu, in format digital
si contra cost la momentul confirmarii platii serviciului.
Serviciul de vizualizare a Cursurilor
Online de Constientizare a Securitatii Cibernetice, este livrat/prestat
exclusiv electronic, instantaneu, in format digital si contra cost la momentul
confirmarii platii serviciului.
ANEXA 1 –
DEFINITII
Acces in Aplicatie – inseamna orice
actiune de patrundere in Aplicatie, care permite apoi Utilizarea Aplicatiei.
Acolo unde nu se specifica altfel, Accesul in Aplicatie este considerat Acces
Autorizat.
Acces Autorizat in Aplicatie – reprezinta
actiunea oricarui Admin sau Utilizator
de patrundere in Aplicatie pe baza Credentialelor de Acces, ca umare a
actiunilor sale exprese si nemijlocite, materializate in:
- bifarea casutei
"Sunt de acord cu Termenii si Conditiile, Politica de Confidentialitate,
Politica de Retur si Politica de Cookies a Aplicatiei RECPAU" din
fereastra de autentificare a Aplicatiei,
SI
- in actionarea
butonului Autentificare.
Acces Neautorizat in Aplicatie – inseamna
orice fel de actiune de patrundere in Aplicatie in orice alt mod decat prin
Accesul Autorizat in Aplicatie.
ACHR – este persoana juridica romana,
organizata sub forma de asociatie, avand denumirea Asociatia Chinologica
Romana, cu sediul in Romania, Bucuresti, Sector 1, b-dul Dinicu Golescu nr. 37.
bl. 4, sc. C, et. 1, apt. 70, avand cod unic de identificare 7108760.
Acord de Licenta pentru Utilizatorul
Final – inseamna contractul de Utilizare a Aplicatiei, ce se incheie la
distanta, in forma ofertei urmate de acceptare, intre Proprietar, pe de o
parte, si Clientul in numele caruia actioneaza Utilizatorul care acceseaza
Aplicatia, pe de alta parte.
Pentru evitarea
oricaror neclaritati, oferta Proprietarului de Licentiere a Accesului si
Utilizatii Aplicatiei va fi acceptata si in acest mod se va considera incheiat
intre parti, la distanta, un contract cu forta juridica, prin simplul fapt al
accesarii Aplicatiei de catre oricare dintre Utilizatorii desemnati de catre
Clientul in numele caruia actioneaza.
Adeverinta – inseamna documentul eliberat
de catre ACHR prin intermediul membrilor sai (asociatii teritoriale si
cluburi), prin care se atesta evaluarea, incadrarea si inregistrarea in RECPAU
a cainilor periculosi, a cainilor agresivi si a cainilor utilitari, dupa caz.
Admin – este persoana desemnata de catre
Reprezentantul Legal sa angajeze in mod deplin Asociatia in ceea ce priveste
accesul si utilizarea RECPAU, inclusiv in ceea ce priveste desemnarea de
Utilizatori ai Aplicatiei RECPAU in numele Clientului pe care il reprezinta.
Alte Date – inseamna orice alte
informatii decat DCP utilizate pentru tinerea evidentei si prestarea
serviciilor de evaluare, incadrare si inregistrare a cainilor periculosi, a
cainilor agresivi si a cainilor utilitari. Toate si orice Alte Date introduse
in Aplicatie de catre oricare dintre Operatorii Asociati devin proprietatea
tuturor Operatorilor Asociati
ANSPDPC – inseamna autoritatea de
supraveghere romana a respectarii GDPR, respectiv Autoritatea Nationala de
Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal, cu sediul in mun.
Bucuresti, Sector 1, b-dul G-ral Gheorghe Magheru nr. 28-30, cod postal 010336,
telefon +4.0318.059.211, +4.0318.059.212, fax +4.0318.059.602, email
anspdcp@dataprotection.ro.
Aplicatie – este programul de calculator
in toate formele acestuia (versiunea web si versiunea pentru dispozitive de
comunicare inteligente), in intelesul dispozitiilor Legii drepturilor de autor
nr. 8/1996, referita in continuare prin acronimul LEGEA 8/1996, ce a fost
proiectat, realizat, pus in functiune si gestionat de catre Proprietar, la
solicitarea ACHR, pentru a permite prelucrarea (introducere, modificare,
stergere, stocare, vizualizare etc.) datelor necesare prestarii serviciilor de
evaluare, incadrare si inregistrare a cainilor periculosi, a cainilor agresivi
si a cainilor utilitari si de emitere a Adeverintelor aferente, de catre
Operatorii Asociati, prin intermediul Personalului Autorizat propriu, conform
Regulamentului ACHR privind cainii periculosi, cainii agresivi si cainii
utilitari disponibil pe site-ul ACHR, referit in continuare si Regulamentul
ACHR si pentru vizualizarea acestor date de catre Terti.
Atac Cibernetic – orice activitate
frauduloasa care are drept efect Accesarea Neautorizata a Aplicatiei, spargerea
barierelor de securitate ale Aplicatiei sau ale unui Cont de Client,
indisponibilizarea sau blocarea accesului la Aplicatie, vizualizarea, furtul,
stergerea neautorizata sau indisponibilizarea DCP si a Altor Date, inclusiv dar
nelimitat la Atacuri de Tip Refuz Serviciu sau Cracking / Hacking.
Atac de Tip Refuz Serviciu –
activitate frauduloasa de indisponibilizare sau blocare a accesului la
Aplicatie prin suprasolicitarea resurselor informatice care sustin Aplicatia cu
cereri multiple transmise Aplicatia intr-un timp foarte scurt.
Cesiune Aplicatie – inseamna dreptul
exclusiv si neingradit al Proprietarului de a cesiona in tot sau in parte
Aplicatia, precum si drepturile si obligatiile prevazute de acesti Termeni si
Conditii catre orice persoana juridica Proprietar, la libera alegere a
acestuia, fara interventia sau acordul Operatorilor Asociati, Tertilor si a
Utilizatorilor acestora.
Client – inseamna persoana juridica ce
utilizeaza Aplicatia prin intermediul Personalului Autorizat si caruia i se
presteaza serviciile prin intermediul Aplicatiei.
Nu pot fi Clienti
decat Operatorii Asociati desemnati ca atare prin Statutul Asociatiei
Chinologice Romane, referita in continuare prin acronimul ”ACHR”, precum si
Tertii care justifica un interes legal in Utilizarea Aplicatiei, referiti in
continuare drept ”Terti”.
In functie de
context, pentru simplificarea redactarii, prin Client se intelege si
Reprezentatii Legali care reprezinta Operatorul Asociat sau Tertul, precum si
Utilizatorii care prelucreaza DCP in numele Operatorului Asociat sau al
Tertului.
Comanda – inseamna solicitarea de
achizitionare a unuia sau mai multor servicii, realizata de catre Client care
isi doreste sa beneficieze de acel/acele servicii, prin intermediul Aplicatiei.
Comanda se
materializeaza prin actionarea de catre Utilizator a butonului „Comanda”, care
are ca efect emiterea Adeverintei in format electronic.
Cont de Client – reprezinta
sectiunea din Aplicatie ce poate fi accesata numai e baza Credentialelor de
Acces, care contine informatii despre Client, permite Clientului transmiterea
Comenzilor si care contine istoricul Clientului in Aplicatie (Comenzi,
Adeverinte, Facturi etc.).
Continut digital – inseamna date produse
si furnizate in format digital.
Cookie – reprezinta un fisier electronic
care va fi stocat pe computerul fix sau portabil ori pe dispozitivele de
comunicare inteligente ale unui Client de pe care se acceseaza Aplicatia prin
intermediul unei conexiuni sigure la internet.
Constientizarea Securitate Cibernetica
(„Security Awareness”) – inseamna nivelul de intelegere si cunoastere al
individului cu privire la riscurile de securitate si la masurile de protectie
adecvate pentru a le gestiona.
Aceasta poate
include cunoasterea amenintarilor specifice, cum ar fi Atacurile Cibernetice
sau furtul de date, precum si cunostinte despre modalitatile de prevenire a
acestora, cum ar fi utilizarea parolelor puternice si protejarea datelor
personale.
Constientizarea
securitatii este importanta pentru a proteja atat indivizii, cat si
organizatiile de la riscurile potentiale.
Cracking / Hacking – activitate
frauduloasa de accesare neautorizata a serviciului de autentificare a
Clientului sau spargerea barierelor de securitate ale Aplicatiei sau ale unui
Cont de Client.
Credentiale de Acces – inseamna numele de
utilizator si parola incredintate fiecarui Utilizator de catre Admin-ul
Clientului pe care il reprezinta, necesare pentru Accesul in Aplicatie.
DCP – inseamna date cu caracter personal,
in intelesul dat de GDPR, respectiv orice informatii privind o persoana fizica,
prin referire la un element de identificare, cum ar fi un nume, un numar de
identificare, date de localizare, un identificator online unul ori mai multe
elemente specifice, proprii identitatii sale fizice, fiziologice (inclusiv
datele medicale), genetice, psihice, economice, culturale sau sociale.
Toate si Orice
DCP introduse in Aplicatie de catre Operatorii Asociati devin proprietatea
acestora, Proprietarul avand doar dreptul si obligatia de a asigura prelucrarea
DCP in conditii de siguranta.
Domeniu web - inseamna spatiul virtual
accesat prin internet, cu denumirea www.registreonline.ro, a carui folosinta
este acordata Proprietarului de catre un registrator.
Formare Initiala in ceea ce priveste
Constientizarea Securitatii Cibernetice – inseamna dobandirea de cunostinte
elementare (de baza) in domeniul securitatii cibernetice de catre un
Utilizator, care se realizeaza numai prin parcurgerea si absolvirea, la
alegerea Utilizatorului, a unui curs de Constientizare a Securitatii
Cibernetice, organizat prin prezenta fizica sau online:
- fie de catre
orice institutie acreditata de Ministerul Educatiei sau de Ministerul Muncii si
Protectiei Sociale, ori de Autoritatea Nationala pentru Calificari,
- fie de catre
Proprietar.
Formare Continua in ceea ce priveste
Constientizarea Securitatii Cibernetice – inseamna aprofundarea cunostintelor
elementare (de baza) in domeniul securitatii cibernetice care se realizeaza
numai prin parcurgerea si absolvirea, unui curs de Constientizare a Securitatii
Cibernetice, in conditii similare Formarii Initiale.
GDPR – inseamna Regulamentul general
privind protectia datelor nr. 679/2016, disponibil aici
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/?uri=celex%3A32016R0679
Instruire Initiala in ceea ce priveste
Prelucrarea DCP – inseamna dobandirea de cunostinte elementare (de baza) in
domeniul protectiei si prelucrarii DCP, care se realizeaza numai prin
parcurgerea si absolvirea unei sesiuni de Prelucrare a DCP, organizat prin
prezenta fizica sau online de catre DPO al ACHR, la alegerea Clientului.
Instruire Continua in ceea ce priveste
Prelucrarea DCP si a Altor Date se realizeaza ANUAL numai prin parcurgerea si
absolvirea unui seminar ANUAL de
Prelucrare a DCP si a Altor Date, in conditii similare Instruirii
Initiale.
LEGE 8/1996 – inseamna Legea drepturilor
de autor, republicata, modificata si completata, disponibila aici
https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/7816
LEGE 455/2001 – inseamna Legea semnaturii
electronice, republicata, modificata si completata, disponibila aici
https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/29903
LEGE 365/2002 – inseamna Legea comertului
electronic, republicata, modificata si completata, disponibila aici
https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/37075
LEGE 190/2018 – inseamna Legea privind
masuri de punere in aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului
European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor
fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind
libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE
(Regulamentul general privind protectia datelor), disponibila aici
https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/220052
Licentiere Acces si Utilizare Aplicatie –
inseamna acordarea de catre Proprietar catre Client, prin intermediul
Utilizatorilor acestuia, a dreptului de accesa si utiliza Aplicatia, pe baza
Acordului incheiat intre parti.
Prin licentiere,
Clientul si Utilizatorii acestuia NU dobandesc niciun drept de proprietate
asupra Aplicatiei..
Operatori Asociati – inseamna ACHR, pe de
o parte si membrii ACHR (asociatii teritoriale multirasa si cluburi de rasa sau
de lucru) pe de de alta parte, care actioneaza in cadrul unui "grup de
intreprinderi", in care ACHR este "intreprinderea care
controleaza", iar membrii sai sunt "intreprinderile
afiliate/controlate", in intelesul GDPR, in ceea ce priveste evidenta si
prestarea serviciilor de evaluare, incadrare si inregistrare a cainilor
periculosi, a cainilor agresivi si a cainilor utilitari, conform OUG 55/2002 si
a Regulamentului ACHR.
OG 26/2000 – inseamna Ordonanta
Guvernului privind asociatiile si fundatiile, modificata si completata,
disponibila aici https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/20740
OUG 34/2014 – inseamna Ordonata de
Urgenta a Guvernului privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor
incheiate cu profesionistii, modificata si completata, disponibila aici
https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/158913
OG 38/2015 – inseamna Ordonata Guvernului
privind privind solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si
comercianti, modificata si completata, disponibila aici
https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/234807
OUG 55/2002 – inseamna Ordonanta de
Urgenta a Guvernului Romaniei pivind regimul de detinere al cainilor periculosi
si agresivi, republicata, modificata si completata, disponibila aici
https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/35880
Persoana Imputernicita – este chiar
Proprietarul care, neavand niciun drept de proprietate asupra DCP si a Altor
Date introduse in Aplicatie de catre Client, are dreptul si obligatia de a
asigura functionarea Aplicatiei, in conditii de siguranta a DCP si a Altor Date
introduse in aceasta, pentru realizarea evidentei si prestarea serviciilor de
evaluare, incadrare si inregistrare a cainilor periculosi, a cainilor agresivi
si a cainilor utilitari, conform OUG 55/2002 si a Regulamentului ACHR.
Personal Autorizat – inseamna
Reprezentantul Legal, Admin-ul si Utilizatorii carora Clientul, prin
intermediul Admin-ului, le-a incredintat in mod voluntar Credentialele de Acces
si care actioneaza numai sub autoritatea si indrumarea Clientului.
Prelucrare DCP si Alte Date - inseamna
orice operatiune sau set de operatiuni efectuate asupra DCP si asupra Altor
Date sau asupra seturilor de DCP sau de Alte Date, cu sau fara utilizarea de
mijloace automatizate, cum ar fi colectarea, inregistrarea, organizarea,
structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea,
utilizarea, divulgarea prin transmitere, diseminarea sau punerea la dispozitie
in orice alt mod, alinierea sau combinarea, restrictionarea, stergerea sau
distrugerea.
Procesator de Plati – inseamna Netopia
Financial Services SRL, referita in continuare si Netopia, cu sediul in
Bucuresti, Sector 2, 020335, b-dul Dimitrie Pompeiu 9-9A, IRIDE BUSINESS PARK,
Cladirea 24, etaj 4, inregistrata in Registrul comertului sub nr.
J40/12763/2020, cod unic de inregistrare RO43131360.
Proprietar – inseamna Registre Online
SRL, cu sediul social in Romania, jud. Ilfov, com. Chiajna, sat Dudu, str.
Salcamilor nr. 20A, avand
identificatorul unic european EUID ROONRC.J23/6377/2021 si cod unic de
inregistrare 46855074.
RECPAU – registrul de evidenta a cainilor
periculosi, a cainilor agresivi si a cainilor utilitari tinut de catre ACHR
exclusiv in format electronic, prin intermediul Aplicatiei.
Regulament ACHR – inseamna Regulamentul
privind cainii periculosi, cainii agresivi si cainii utilitari, adoptat,
modificat si completat de catre Consiliul Director ACHR, in forma disponibila
pe site-ul ACHR, www.ach.ro, in sectiunea Regulamente.
Reprezentant Legal – inseamna, dupa caz,
fie persoana fizica, identificata ca atare de catre Proprietar, ce detine
functia de presedinte, administrator sau orice alta functie de conducere in
cadrul Clientului, fie persoana fizica ce detine functia de reprezentant
permanent al persoanei juridice ce detine functia de presedinte, administrator
sau orice alta functie de conducere in cadrul Clientului.
Cu toate acestea,
Reprezentantul Legal poate cumula si functia de Admin sau de Utilizator.
Responsabilul cu Protectia Datelor,
referit si prin acronimul DPO – inseamna persoana responsabila cu monitorizarea
si sustinerea Clientului sau a Persoanei imputernicite in toate chestiunile
legate de prelucrarea DCP.
DPO are rol
consultativ, supravegheaza respectarea legislatiei national si comunitare,
precum si a Acordului de prelucrare a DCP de catre Client si Persoana
imputernicita de acesta si este punctul de referinta si de contact cu ANSPDPC.
Semnatura Electronica – consta in bifarea
casutei "Sunt de acord cu Termenii si Conditiile, Politica de
Confidentialitate, Politica de Retur si Politica de Cookies a Aplicatiei
RECPAU" din fereastra de autentificare a Aplicatiei, urmata de actionarea
butonului ”Autentificare”.
Pentru evitarea
oricaror neclaritati, bifarea casutei de mai sus urmata de actionarea butonului
”Autentificare” reprezinta o Semnatura Electronica, in sensul dispozitiilor
art. 4 pct. 3 din Legea semnaturii electronice nr. 455/2001, avand aceeasi
valoare juridica cu o semnatura olografa.
Serviciu digital – inseamna un serviciu ce
prezinta una dintre urmatoarele caracteristici:
a. permite
consumatorului crearea, prelucrarea, stocarea sau accesarea datelor in format
digital,
b. permite
schimbul de date in format digital incarcate sau create de consumator sau de
alti utilizatori ai serviciului respectiv sau orice alta interactiune cu aceste
date.
Subdomeniu Web – inseamna sectiunea din
Domeniul Web accesibila prin internet la adresa www.recpau.registreonline.ro,
unde se poate accesa Aplicatia.
Tert – inseamna autoritatea sau
institutia publica din Romania, inclusiv cea care face parte din Autoritatea
Judecatoreasca, carera Proprietarul i-a Licentiat Accesul si Utilizarea
Aplicatiei.
Tranzactie – incasarea sau
rambursarea unei sume rezultata din prestarea Serviciilor prin intermediul
Aplicatiei, prin utilizarea serviciilor procesatorului de carduri agreat de
catre Proprietar.
Utilizare Aplicatie – inseamna toate
actiunile de folosire a Aplicatiei, constand nelimitat in: (i) prelucrarea DCP
si a Altor Date, (ii) vizualizarea, crearea, stocarea, sortarea, tiparirea si
salvarea documentelor ce se pot emite din Aplicatie sau a copiilor de pe
acestea, (iii) initierea Platilor Online etc.
Acolo unde nu se
specifica altfel, Utilizarea Aplicatiei este considerata Utilizare Autorizata.
Utilizare Neautorizata a Aplicatiei –
inseamna orice fel de folosire a Aplicatiei de catre orice persoana, in orice
alt mod decat Utilizarea Autorizata a Aplicatiei.
Utilizator – inseamna orice persoana
fizica, cu exceptia Admin-ului, careia Admin-ului Clientul i-a incredintat in
mod voluntar Credentialele de Acces si care actioneaza numai sub autoritatea si
indrumarea Clientului si a Admin-ului.
Dupa caz, poate
fi Utilizator si Reprezentantul Legal.
ANEXA 2 – ACORD
PRIVIND PRELUCRAREA SI PROTECTIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
1. Pentru evitarea oricaror confuzii si in
vederea clarificarii intinderii operatiunilor de prelucrare a DCP ce fac
obiectul prezentului acord, partile au procedat mai intai la identificarea si
precizarea mai jos a scopurilor in care prelucreaza DCP, impreuna sau separat,
potrivit dreptului intern sau dreptului Uniunii:
I. Furnizorul si
Clientul sunt fiecare dintre ei OPERATOR DCP in ceea ce priveste prelucrarea,
in nume propriu, a DCP apartinand propriilor asociati si administratori (daca
nu sunt asociati), in scopul indeplinirii obligatiilor legale care rezulta din
dreptul Uniunii si dreptul intern privind identificarea, monitorizarea si
comunicarea DCP ale beneficiarilor lor reali in registrele publice relevante
(art. 6 alin. 1 lit. C GDPR)
II. Furnizorul si
Clientul sunt fiecare dintre ei OPERATOR DCP in ceea ce priveste prelucrarea,
in nume propriu, a DCP apartinand propriilor salariati/zilieri, propriilor
furnizori si/sau clienti persoane fizice, reprezentantilor legali/conventionali
ai propriilor furnizori si/sau ai clientilor persoane juridice sau ai
institutiilor si autoritatilor publice cu care vin in contact (i) in scopul
incheierii si/sau executarii Contractelor in care sunt parte (art. 6 alin. 1
lit. B GDPR), (ii) in scopul indeplinirii obligatiilor legale care rezulta din
dreptul Uniunii si dreptul intern privind protectia DCP, relatiile de munca,
medicina muncii, sanatatea si securitatea in munca, contabilitatea, disciplina
financiar-bancara, arhivarea si relatiile cu institutiile si autoritatile
publice (art. 6 alin. 1 lit. C GDPR) si (iii) in scopul realizarii drepturilor si intereselor legitime care
rezulta din statutul juridic al fiecarei parti, din avizele, autorizatiile,
inregistrarile si rezervarile facute la institutii si autoritati publice,
precum si din Contractele in care acestea sunt parte (art. 6 alin. 1 lit. F
GDPR).
III. In plus,
Clientul este OPERATOR ASOCIAT cu ACHR si cu toti membrii ACHR, conform
Acordului de prelucrare a datelor cu caracter personal ce constituie Anexa 2 la
Statutul ACHR, in ceea ce priveste prelucrarea, in nume propriu si pentru ACHR,
a DCP apartinand clientilor persoane fizice, reprezentantilor
legali/conventionali ai propriilor furnizori si/sau ai clientilor persoane
juridice sau ai institutiilor si autoritatilor publice cu care vin in contact
(i) in scopul incheierii si/sau executarii Contractelor in care sunt parte
privind prestarea serviciilor publice de evaluare, incadrare si inregistrare in
categoriile de caini periculosi si agresivi si a serviciului de evaluare,
incadrare si inregistrare in categoria cainilor utilitari (art. 6 alin. 1 lit.
B GDPR), (ii) in scopul indeplinirii obligatiilor legale care rezulta din
dreptul Uniunii si dreptul intern privind disciplina financiar-bancara,
arhivarea si relatiile cu institutiile si autoritatile publice (art. 6 alin. 1
lit. C GDPR) si (iii) in scopul realizarii
drepturilor si intereselor legitime care rezulta din statutul juridic al
fiecarei parti, din avizele, autorizatiile, inregistrarile si rezervarile
facute la institutii si autoritati publice, precum si din Contractele in care
acestea sunt parte (art. 6 alin. 1 lit. F GDPR).
IV. Furnizorul
este PERSOANA IMPUTERNICITA a Clientului si a ACHR in ceea ce priveste
prelucrarea, in numele Clientului si al ACHR, cu ocazia executarii
Contractului, a DCP apartinand clientilor persoane fizice, reprezentantilor
legali/conventionali ai propriilor furnizori si/sau ai clientilor persoane
juridice sau ai institutiilor si autoritatilor publice cu care Clientul si ACHR
vin in contact (i) in scopul incheierii si/sau executarii Contractelor in care
sunt parte privind prestarea serviciilor publice de evaluare, incadrare si
inregistrare in categoriile de caini periculosi si agresivi si a serviciului de
evaluare, incadrare si inregistrare in categoria cainilor utilitari (art. 6
alin. 1 lit. B GDPR), (ii) in scopul indeplinirii obligatiilor legale care
rezulta din dreptul Uniunii si dreptul intern privind disciplina
financiar-bancara, arhivarea si relatiile cu institutiile si autoritatile
publice (art. 6 alin. 1 lit. C GDPR) si (iii) in scopul realizarii drepturilor si intereselor legitime care
rezulta din statutul juridic al fiecarei parti, din avizele, autorizatiile,
inregistrarile si rezervarile facute la institutii si autoritati publice,
precum si din Contractele in care acestea sunt parte (art. 6 alin. 1 lit. F
GDPR).
2.
Fata de cele de mai sus si in aplicarea art.28 GDPR, obiectul
prezentului acord il constituie NUMAI prelucrarea de catre Furnizor, pe baza
instructiunilor de mai jos, in numele Clientului si al ACHR, cu ocazia executarii
Contractului, a DCP apartinand clientilor persoane fizice, reprezentantilor
legali/conventionali ai propriilor furnizori si/sau ai clientilor persoane
juridice sau ai institutiilor si autoritatilor publice cu care Clientul si ACHR
vin in contact.
3. Scopurile prelucrarii DCP de catre
Furnizor in numele Clientului si al ACHR sunt, dupa caz (i) incheierea si/sau
executarea Contractelor in care sunt parte privind prestarea serviciilor
publice de evaluare, incadrare si inregistrare in categoriile de caini
periculosi si agresivi si a serviciului de evaluare, incadrare si inregistrare
in categoria cainilor utilitari (art. 6 alin. 1 lit. B GDPR), (ii) indeplinirea
obligatiilor legale care rezulta din dreptul Uniunii si dreptul intern privind
disciplina financiar-bancara, arhivarea si relatiile cu institutiile si
autoritatile publice (art. 6 alin. 1 lit. C GDPR) si (iii) realizarea
drepturilor si intereselor legitime care rezulta din statutul juridic al
fiecarei parti, din avizele, autorizatiile, inregistrarile si rezervarile
facute la institutii si autoritati publice, precum si din Contractele in care
acestea sunt parte (art. 6 alin. 1 lit. F GDPR).
4. Furnizorul va prelucra in numele
Clientului si al ACHR, in functie de scopurile prelucrarii, de situatiile
concrete aplicabile fiecarei situatii in parte si cu respectarea principiului
reducerii la minimum a DCP prevazut de art. 5 alin. 1 GDPR, toate sau doar o
parte din urmatoarele DCP ale persoanelor vizate: (i) numele si prenumele si
(ii) adresa de domiciliu/resedinta.
5.
Temeiul juridic al prelucrarii
DCP de catre Furnizor in numele Clientului si al ACHR il constituie
dreptul intern si dreptul Uniunii in ceea ce priveste (i) incheierea si/sau
executarea Contractelor in care sunt parte privind prestarea serviciilor
publice de evaluare, incadrare si inregistrare in categoriile de caini
periculosi si agresivi si a serviciului de evaluare, incadrare si inregistrare
in categoria cainilor utilitari (art. 6 alin. 1 lit. B GDPR), (ii) indeplinirea
obligatiilor legale care rezulta din dreptul Uniunii si dreptul intern privind
disciplina financiar-bancara, arhivarea si relatiile cu institutiile si
autoritatile publice (art. 6 alin. 1 lit. C GDPR) si (iii) realizarea
drepturilor si intereselor legitime care rezulta din statutul juridic al
fiecarei parti, din avizele, autorizatiile, inregistrarile si rezervarile
facute la institutii si autoritati publice, precum si din Contractele in care
acestea sunt parte (art. 6 alin. 1 lit. F GDPR).
6. Prelucrarea DCP se face de catre
Furnizor in numele Clientului si al ACHR prin mijloace automatizate (computere,
telefoane inteligente, tablete si aplicatia informatica), fara insa a exista un
proces decizional individual automatizat sau crearea de profiluri, in intelesul
art. 4 pct. 4 si art. 22 GDPR.
7.1 Dezvaluirea DCP prelucrate de catre
Furnizor in numele Clientului si al ACHR nu se va face decat catre personalul
propriu (angajati, administratori etc.), personalul extern implicat in
activitatile de furnizare a serviciilor ce fac obiectul Contractului (care
respecta si au implementat masuri tehnice si organizatorice adecvate in vederea
asigurarii unui nivel de securitate corespunzator riscului prelucrarii cu
diferite grade de probabilitate si gravitate pentru drepturile si libertatile
utilizatorilor, generate in special, in mod accidental sau ilegal, de
distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea neautorizata sau accesul
neautorizat la DCP transmise, stocate sau prelucrate intr-un alt mod), precum
si catre institutiile si autoritatile publice care gestioneaza registrele
publice relevante.
7.2 DCP prelucrate de catre Furnizor in
numele Clientului si al ACHR vor fi gazduite pe servere situate in Germania,
operate de terti care respecta si au implementat masuri tehnice si
organizatorice adecvate in vederea asigurarii unui nivel de securitate
corespunzator riscului prelucrarii cu diferite grade de probabilitate si
gravitate pentru drepturile si libertatile utilizatorilor, generate in special,
in mod accidental sau ilegal, de distrugerea, pierderea, modificarea,
divulgarea neautorizata sau accesul neautorizat la DCP transmise, stocate sau
prelucrate intr-un alt mod.
8.1 Datele personale vor fi prelucrate de
catre Furnizor in numele Clientului si al ACHR pe toata perioada in care
Contractul produce efecte juridice, cu precizarea expresa ca la implinirea
perioadei DCP vor fi anonimizate, astfel incat sa existe in continuare dovada
indeplinirii obligatiei legale de inregistrare a cainilor periculosi si
agresivi la ACHR.
8.2 La incetarea furnizarii serviciilor
legate de prelucrare care fac obiectul Contractului, la alegerea Clientului,
Furnizorul are obligatia stergerii sau returnarii catre Client a tuturor DCP si
a eliminarii copiilor existente, cu exceptia cazului in care dreptul Uniunii
sau dreptul intern impune stocarea DCP de catre Furnizor.
9. De fiecare data cand executarea
Contractului presupune in mod necesar informarea utilizatorilor privind
prelucrarea DCP, Furnizorul va notifica utilizatorii de prelucrare, in numele
Clientului, in conditiile art. 13 din GDPR.
10. Furnizorul are obligatia asigurarii
confidentialitatii DCP prelucrate in numele Clientului si al ACHR, pe toata
durata in care Contractul produce efecte juridice, sens in care Furnizorul este
obligat sa ia masuri pentru a asigura faptul ca orice persoana fizica care
actioneaza sub autoritatea sa si care are acces la DCP nu le prelucreaza decat
la cererea Clientului si a Furnizorului, cu exceptia cazului in care aceasta
obligatie ii revine in temeiul dreptului Uniunii sau al dreptului intern.
11.1 Furnizorul se obliga sa asigure
respectarea dispozitiilor art. 32 GDPR, respectiv sa implementeze masuri tehnice si
organizatorice adecvate, conforme cu bunele practici in industrie, in vederea
asigurarii unui nivel de securitate corespunzator riscului prelucrarii cu
diferite grade de probabilitate si gravitate pentru drepturile si libertatile
utilizatorilor, generate in special, in mod accidental sau ilegal, de
distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea neautorizata sau accesul
neautorizat la DCP transmise, stocate sau prelucrate intr-un alt mod.
11.2 Printre masurile tehnice si
organizatorice adecvate se numara:
(i)
pseudonimizarea si criptarea DCP;
(ii) capacitatea
de a asigura confidentialitatea, integritatea, disponibilitatea si rezistenta
continue ale sistemelor si serviciilor de prelucrare;
(iii) capacitatea
de a restabili disponibilitatea DCP si accesul la acestea in timp util in cazul
in care are loc un incident de natura fizica sau tehnica;
(iv) un proces
pentru testarea, evaluarea si aprecierea periodica a eficacitatii masurilor
tehnice si organizatorice pentru a garanta securitatea prelucrarii;
(v) implementarea
standardelor de securitate ISO27001/ISO27017/ISO27018;
(vi) audit
periodic de securitate realizat de experti in securitate cibernetica;
(vii) acces
limitat la baza de date pentru un numar foarte restrans de angajati ai
Furnizorului;
(viii)
monitorizarea permanenta a accesului la baza de date;
(ix) criptarea
conexiunii folosite de Furnizor pentru accesarea serviciului folosind SSL;
(x) stocarea
criptata a parolelor Clientilor,
(xi) efectuarea
regulata de copii de siguranta ale bazelor de date.
12.1 Avand in vedere scopul prelucrarii
DCP de catre Furnizor, precum si imprejurarea ca se prelucreaza un numar
insemnat de DCP, Furnizorul si-a
desemnat un responsabil cu protectia datelor, referit in continuare drept
“DPO”, in persoana domnului Lucian Bagia.
12.2 Potrivit GDPR, nu este interzis ca
partile sa aiba un DPO comun.
13. Clientul acorda Furnizorului o
autorizatie generala scrisa de a efectua operatiunile aferente Contractului si prin intermediul
unor alte persoane imputernicite, in aplicarea dispozitiilor art. 28 alin. 2
teza finala GDPR, caz in care Furnizorul are obligatia informarii Clientului in
privinta datelor de identificare ale persoanelor imputernicite si a garantiilor
furnizate de acestea pentru punerea in aplicare a masurilor tehnice si
organizatorice adecvate prelucrarii DCP in conformitate cu cerintele GDPR, oferind astfel Clientului
posibilitatea de a formula obiectiuni fata de aceste propuneri din punct de
vedere al al securitatii prelucrarii DCP.
14. In cazul prevazut la aliniatul
precedent, toate obligatiile privind protectia DCP aflate in sarcina
Furnizorului prevazute in Contract, vor fi prevazute si in Contractul dintre
Furnizor si persoana imputernicita de acesta, inclusiv furnizarea de garantii
suficiente pentru punerea in aplicare a unor masuri tehnice si organizatorice
adecvate, astfel incat prelucrarea sa indeplineasca cerintele GDPR.
15. Tinand seama de natura prelucrarii DCP,
Furnizorul are obligatia de a oferi asistenta Clientului prin masuri tehnice si
organizatorice adecvate, in masura in care acest lucru este posibil, pentru
indeplinirea obligatiei Clientului de a raspunde cererilor privind exercitarea
de catre utilizatori a drepturilor prevazute in capitolul III GDPR.
16. Furnizorul are obligatia de a ajuta
Clientul sa asigure respectarea obligatiilor prevazute la articolele 32-36
GDPR, tinand seama de caracterul prelucrarii DCP si informatiile aflate la
dispozitia Furnizorului.
17. Furnizorul este obligat sa puna la
dispozitia Clientului, de indata, toate informatiile necesare pentru a
demonstra respectarea obligatiilor prevazute la art. 28 GDPR, precum si sa
informeze imediat Clientul in cazul in care, in opinia sa, o instructiune
incalca GDPR sau alte dispozitii din dreptul intern sau din dreptul Uniunii
referitoare la protectia DCP.
18. Furnizorul are obligatia sa permita,
fara intarziere, desfasurarea auditurilor si a inspectiilor privind modul de
prelucrare a DCP, care vor fi efectuate de Client (prin persoanele autorizate
de acesta) sau alt auditor mandatat de Client.
19. Furnizorul are si obligatia de a
contribui in mod activ la desfasurarea auditurilor si a inspectiilor, prin
prezentarea, de indata, a tuturor informatiilor si documentelor legate de
prelucrare solicitate de auditorii si inspectorii imputerniciti de Client.
20. Orice litigii decurgand din
interpretarea si executarea prezentului acord urmeaza regimul general al
litigiilor prevazut in Acordul de Utilizare.